Offrad för hederns skull


    Publicerat; 2009-02-02 Klockan; 12:43:38

Min pappa bara högg och högg... Hasan såg på mig med ögon som var fyllda av rädsla och rop på hjälp och så plötsligt dök min mamma upp som ett vilddjur med en yxa i handen och drämde den rakt i nacken på Hasan. Jag sprang ut i köket, ville inte se min älskade bli slaktad som ett djur.

Sengül är född i Turkiet men växer upp i Danmark. Vid fjortons års ålder förälskar hon sig i den turkiske tonårspojken Hasan. Hon förstår genast att deras kärlekshistoria måste hållas hemlig. Hasan kommer från ett annat område i Turkiet, han har ingen utbildning och inga pengar. Sengüls föräldrar vill välja ut hennes framtida make - nu har Seng¨l trotsat dem. När deras förhållande så småningom ändå blir avslöjat dödar Sengüls familj Hasan.

Denna boken läste jag för några veckor sedan... Jag tycker det är jättebra och väldigt hemsk...  
Kan inta fatta att det finns så mycket skit här i världen. Boken är en sann berättelse och författaren är huvudpersonen i boken... Det hon får gå igenom hoppas jag att ingen anna behöver gå igenom, men eftersom att världen ser ut som den gör idag så vet jag att det är många som har ett liv som personen i boken.
Den är absolut värd att läsa!!


Kommentarer

Ordet är ditt

Namn:

E-postadress; (Enbart för mina ögon)

URL/Bloggadress;

Vad har du på hjärtat;

Kom ihåg mig?
Trackback

RSS 2.0